fredag, mars 03, 2006

Brrrrrr, -11 grader och MASSOR med snö!

Igår kom vi upp till Patrick och Lenas stuga i Hälsingland, vi blev mötta med god mat och gott sällskap! Alva hade väntat och väntat på oss hela dagen :) Det blev speed i de 4-åriga benen och massor med bubbel i munnen, då vi väl kom. Så rolig hon är! Resan gick kanonbra igår!

Kolla in vädret idag då... Det lockar inte direkt till stordåd i skidbacken! Eftersom mina skidor och pjäxor har blivit stulna plus att jag har ont i skallen, så hoppade jag över skidåkning idag. Patrick och Fredrik valde att åka långfärdsskidor istället. Det var kallt och jäkligt! Snålblåste och var i största allmänhet en TRÅKIG skiddag ;-)













Jag och Lena travade runt på parkeringen istället, med 4-åriga Alva på skidor och 10 mån Alice nedbäddad i vagnen. Men efter ca 45 min skidåkning började Alva frysa, så vi drog till restaurangen och fikade istället... Det var nog så härligt!

Här är jag... brrrrrrr.... Kylslagen och dann ;-) Nä, skämt åsido, hade gott om kläder på mig, men kallt var det!

Fredrik och Patrick körde 1 mil i spåret, det var första gången Fredrik åkte långfärdsskidor och även om hans hyrskidor inte hade så bra glid så tyckte han det var skoj... Och han lär nog köpa sig en utrustning om jag känner honom rätt ;-)

Här är Lillus (ja, Alice då)... Alva är för rolig, som kallat Alice för Lillus sen hon föddes. Det lär hon få dras med hur gammal hon än blir...

Summa summarum av första dagen i Hälsingland? Kallt, blåsigt, snöigt men fantastiskt härligt bara att komma hemifrån lite :)

>--kram--<

Inga kommentarer: