måndag, januari 30, 2006

Tjenare!

Nu är denna dag snart över den med ;-) Det går så fort... I veckan som gick fick jag lite gjort av det kommande underbara månadspaketet från Scrapaddicted, (jag är designteam-medlem åt Jane)... Underbara paket med papper från 2 serier... Lustigt att man kan skapa nästan hur många LO:s som helst av ett gäng papper :) Har gjort 4 st bidrag och har fortfarande massor med papper kvar....

Denna till vänster gillar jag för färgerna, fotot är fantastiskt fint på 3 tonårskillar som annars kan se hur lustiga ut som helst ;-) Det känns så skoj att arbeta med dessa färger :)

Måste visa denna LO oxå, den är på ett fantastiskt foto på min underbara guddotter Matilda... Tog kortet förra året och har funderat länge på vad jag ville göra med det... Iom detta paket så blev det en perfekt inramning :)

Ska ta och laga middag nu, Robin kom hem från skolan och ropade "Maaaaaaaaaaat" när han kom innanför dörren. Tror det betyder att tonåringen är hungrig ;-) Martin har mått illa och har huvudvärk idag, hoppas inte det betyder influensa eller nåt.... Nå, det är väl dags att sätta igång med chicky bits, ris och hemlagad currysås... Det är mums!

Min hemlagade currysås
Curry - gärna stark
Grönsaksbuljongpulver (1 tsk)
Flytande margarin (ca 2 msk)
Vetemjöl (ca ½ dl)
Mjölk
Vatten

Smält smöret, och häll i curry efter smak. Låt brynas lite. Rör ner buljongpulver och mjöl. När blandningen blivit tjock häll på mjölk och vatten i omgångar. Rör tills såsen blivit varm och tjocknat...

Denna är supergod! Ungarna älskar den, och vill inte äta nån annan currysås :)

Smaklig spis!

5 kommentarer:

Anonym sa...

Godmorgon gumman!
Vilka fina LO:s du har gjort! Superfint kort på Matilda=) Hon är ju såå söt! Currysåsen låter jättesmarrig,ska nog ta och testa den;)
Ha det bäst!
Kraaaaaaaaaaaaaam Madde!

~Karin~ sa...

Gomorron darling!!
Underbara LOs! Du är så produktiv nu!! *impad* Själv slöar jag mest på soffan! *ler*

Currysåsen vet jag ju att den är gooooooooood! Ska nog göra nån dag :-)

Fint foto på dig i presentationen! Nytt?

*masssa kramar*

~Karin~ sa...

Gomorron igen!
Ja du gumman, lova nu att du tar det så lugnt du bara kan!! Läste just inlägget du skrev till mig!

Ja, det ska bli jättespännande å få veta vem som döljer sig bakom alla buffar o knuffar i magen! :-) Läääängtar så!

Puss å Kram

Anonym sa...

WOW! Vilka snygga Los:s
Currysåsen måste jag nog testa någongång!

AnnaHanna sa...

Hejsanhej!
Slow day at work today - så jag passar på att göra lite annat :-)
Är här och hämtar frågorna nu.
Som vanligt så får man Oaaa och Aaaa lite över dina alster.
Man blir så glad av att se så fina saker. Tack!
Kram //Anna