söndag, september 04, 2005

Operation tomt- och husletning...



Jepp, vi letar ju hus eller tomt... Och idag var vi och kikade på 2 tomter. En i Saltsjö-Boo och en i Lännersta... Den i Lännersta är klart intressant, dyr men det hade vi redan räknat med såklart. Attans bara att jag inte tänkte på att ta med kameran och fota. Såg så fint ut och kanske kan just den bli vår.... :) Drömma får man ju, eller hur?! ;-)

Åkte till simmet på eftermiddagen, irriterande att t-banan inte gick bara. Så jag och Martin fick ta taxi till simhallen. Men vi kom i tid iaf, och vi hade himla skoj på simmet. Dök med lilla Ina (Fredriks brorsdotter). Första dyket var det och en liten kallsup blev det. Men den gick över fort :)

Lite annat oxå... Ni ser bildbeviset på att det behövs ett hus!!! Ja, iaf fler rum och mer utrymme... Ett eget scrap/hobbyrum åt mig, vilken lycka det vore. Då slapp köksborde se ut såhär.... Belamrat med blomflaskor, papper, tejp, dekorationer... Var vi äter? I vardagsrummet *s* Men jag behöver verkligen städa undan, det går ju inte att ha köket såhär... Samtidigt orkar jag inte ta bort allt, och när det är dags att pyssla dra fram allt igen... *gråter* Ett evigt projekt och jag drömmer om att ha ett "eget" rum för mina saker... Så slapp resten se ut som ett bombnedslag...

7 kommentarer:

Mindi sa...

Var ligger Lännersta? Åh låter så spännande.... :)

Varför gick det ingen tunnelbana???

Hann du i väg på invigningen?

Kram Mindi

Mindi sa...

Åh kan du berätta för mig när du vet mera om dessa papper? :)))

Kramis!!

webmosterhelene sa...

Japp, ska berätta för dig när och om jag får veta mer om dessa papper :) Förresten, Marie, jag var iväg till invigningen på Scrappa och det var såååå kul! Kom därifrån med mer prylar (som om jag behövde mer egentligen).... Så nöjd!

Anonym sa...

Hopplahej! Jag passar på att glida runt på MB-bloggar ikväll och kolla läget. Din ser jättebra ut och jag följer med spänning er tomt- och husletning. Alla borde ha rätt till ett eget lekrum - vilket påminner mig om att jag borde städa i vårt arbetsrum :-) Nu är nämligen gästrummet klart så arbetsrummet kan få bli bara arbetsrum istället för gästrum/arbetsrum/sopupplag. Kram //Anna

webmosterhelene sa...

Tossan, du har helt rätt i att man inte har ett riktigthem om man inte kan skriva kärleksmeddelanden i dammet *s* Du har så rätt, vännen!

Anonym sa...

Å jag är inte alls grön av avund när jag ser dina "blom-flaskor"... *himlar med ögonen*
Vad söta dom är!

webmosterhelene sa...

Tack tjejer! Det är en riktig kreativ röra på mitt köksbord *s* Det är så kul att bara sitta där och kika på alla blommor, papper, dekorationer och annat mys...